
Ik maak nog graag even het overzicht van 2023 compleet. Blijkbaar maakte ik vorig jaar nog maar 2 overzichtjes, dus hier ineens het lijstje van de laatste 2 kwartalen.
Doorgaan met lezen “Wat Lieze leest (2023 – 3)”
Ik maak nog graag even het overzicht van 2023 compleet. Blijkbaar maakte ik vorig jaar nog maar 2 overzichtjes, dus hier ineens het lijstje van de laatste 2 kwartalen.
Doorgaan met lezen “Wat Lieze leest (2023 – 3)”Ik ging even het bericht van vorig jaar terugzoeken en had de intro eigenlijk kunnen laten staan. Het ging over een jaar van niet veel bloggen en toch een jaaroverzicht willen schrijven. Dat geldt voor dit jaar dus ook :-)
Doorgaan met lezen “Afgeteld naar 2024”
De afgelopen maand stond in het teken van 2 dingen: onze nieuwe huisgenoot Tess, de puppy. En een operatie aan mijn enkel om een gescheurde pees te herstellen. Als je nu denkt dat dat best een pittige combinatie is, dan heb je gelijk…
Doorgaan met lezen “De maand(en) in gelukskes #12”
Ik word binnenkort 40. Ik voel me geen 40, maar ik ga het wel zijn. Nu ja, hoe zou dat eigenlijk moeten voelen, die 40? Want 40 jarigen zijn er in heel veel verschillende maten, kleuren en gewichten. En toch hebben we blijkbaar een beeld in ons hoofd van hoe de gemiddelde 40-jarige er uit ziet en zich gedraagt. En laat ik daar dan vaak niet in passen, in dat beeld.
Doorgaan met lezen “Leeftijd is gewoon een getal”
Ik ben gezegend met een goed stel hersenen. En daar ben ik dankbaar om, want het is fijn om dingen te kunnen leren met een bepaalde mate van gemak, om verbanden te kunnen leggen, om te kunnen redeneren. Alleen gaan mijn hersenen geregeld ook in overdrive, om dan niet gewoon over dingen na te denken die nuttig zijn, maar vooral om te beginnen denken over elk klein futiel dingetje. En dat is minder fijn.
Doorgaan met lezen “Zalig de armen van geest”
Hoe stellen ze die vraag bij miss-verkiezingen? Iets in de trant van was je graag zou willen voor de wereld en dat ze dan vroeger begonnen over wereldvrede, alsof je daar als miss invloed op had. Mijn antwoord op die vraag: wat minder eilandjes op de wereld. Niet letterlijk natuurlijk, maar figuurlijk. Want als die polarisering en dat individualisme, dat is iets waar ik graag van af wil.
Doorgaan met lezen “Mijn versie van wereldvrede”Ken je die film ‘Sliding Doors’? Daarin leeft Gwyneth Paltrow 2 levens. Eentje waarin ze de metro haalt en op tijd thuiskomt om haar partner te betrappen op bedrog en in de andere mist ze de metro waardoor ze pas later thuiskomt. Je ziet daarna wat er gebeurt in beide gevallen.
Doorgaan met lezen “Wat had kunnen zijn”
Ook nu merk ik dat ik wat achtersta met het delen van mijn maandelijkse gelukskes. Maar dat betekent dan gewoon dat er meer gelukskes in 1 keer komen en hoe meer hoe beter, toch?
Doorgaan met lezen “De maand(en) in gelukskes #10”
Ik schrijf dit op één van mijn laatste vakantiedagen van de zomer. En net omdat het één van de laatste is, dacht ik vanmorgen: ik maak er echt nog een dagje voor mezelf van want ik ben alleen thuis. Dus ik begon te denken: waar heb ik dan echt zin in vandaag? Om me toen te realiseren dat ik dat een super moeilijke vraag vind.
Lees verder: Zelfzorg op de to do listNiet dat ik geen dingen kan bedenken die ik graag nog eens zou doen. Maar ik vind het moeilijk om te voelen waar ik momenteel echt nood aan heb. Wat ik echter wel voel, is de druk van dat stemmetje in mijn hoofd dat een to do list kan bedenken van wel 100 dingen die nog in en rond het huis moeten gebeuren. Dat lijstje heeft de voorbije weken al vaak gewonnen, maar ik zou liegen als ik al die to do’s een vorm van zelfzorg zou noemen.
Waarom is het toch zo lastig om alle moetjes eventjes aan de kant te schuiven en te kiezen voor dingen die me gelukkig maken, waar ik plezier in kan vinden? En om soms zelf niet meer goed te weten waar dat plezier in zit omdat alles is ondergesneeuwd onder zoveel dingen die nog moeten gebeuren. Hoog tijd dus om die cursus zelfzorg er nog eens bij te nemen. Die zou dus beter eens op die to do list terecht komen. In tussentijd ga ik mezelf maar eens trakteren op een lekkere lunch.