Nog 2 werkdagen en dan is het terug weekend. En na dat weekend zijn mijn collega’s terug uit verlof. Ik denk dat ik hen in de armen ga vliegen en zo blij ga zijn om hen terug te zien. Want momenteel is het niet fijn op het werk. De collega’s die er wel zijn staan zo onder stress, dat het huilen ons momenteel vaak nader staat dan het lachen. We hopen allemaal op een klein beetje beterschap als ons team terug compleet is. Doorgaan met lezen “Aftellen”
Categorie: Lieze leeft
Waar is Lieze?
Jaja, ik ben er nog hoor. Bloggen stond deze week alleen nogal laag op het lijstje, wegens een overvolle agenda. Ik heb amper alle blogs gelezen die ik wilde lezen en schrijven schoot er dus al helemaal over. Het leek wel een wedloop tegen de tijd, ik heb het gevoel dat ik geen 5 minuten ben thuis geweest de afgelopen week. Doorgaan met lezen “Waar is Lieze?”
Herhalingen
De krant berichtte vandaag over een onderzoek dat zegt dat herhalingen van series bekijken gezond zou zijn. Het zou je op je gemak stellen en een positieve boost geven omdat de personages al herkenbaar zijn en dat minder mentale energie vraagt. Mensen die dat doen zouden meer wilskracht en zelfbeheersing hebben. Als dat waar is, dan moet ik wel heel gezond zijn, want ik bezondig me vaak aan herhalingen op televisie. Doorgaan met lezen “Herhalingen”
Fris en fruitig
Festivals, ze zijn niet echt aan mij besteed. Of toch niet de festivals waarbij je een aantal dagen ligt te stinken op een wei. In Werchter ben ik nog nooit geweest en op de wei van Pukkelpop was ik alleen nog maar voor Rimpelrock. Maar een stadsfestivalletje kan ik wel appreciëren. Gisteren ging ik daarom voor de eerste keer eens proeven van Maanrock. Doorgaan met lezen “Fris en fruitig”
Radio Gaga
Eerst was het lezen van Libelle al een teken dat ik ouder word, nu komt er nog bij dat ik tegenwoordig ook Canvas meer en meer kan appreciëren. In het voorjaar waren er al pareltjes als ‘Twintigers’ en ‘De werkende mens’, maar deze week hebben ze zich helemaal overtroffen met ‘Radio Gaga’. Waw, wat een prachtig mooi, echt, ontroerend programma. En gewoon zo prachtig in zijn eenvoud. Twee mannen die twee dagen lokale radio gaan maken, meer is het niet. Het zijn vooral de plaatsen die ze uitkiezen die het bijzonder maken. Doorgaan met lezen “Radio Gaga”
Een nieuwe hobby
Als 1 september komt, dan gaan niet enkel de scholen terug open, maar starten ook de meeste sportlessen en cursussen terug. Ik heb mijn hobby’s de laatste maanden vreselijk verwaarloosd, maar heb goede voornemens gemaakt voor het nieuwe schooljaar. Doorgaan met lezen “Een nieuwe hobby”
De boekskes
Voor mij is woensdag boekskesdag. Niet op dinsdag zoals op de radio, als ze lachen met de foute nieuwtjes uit de roddelblaadjes, maar een dagje later als de Libelle bij mij in de brievenbus valt. Ik kreeg het eerst als cadeau van mijn ex-collega’s en toen het toenmalige abonnement afgelopen was, leek het me toch wel fijn om het verder te zetten. Zelfs toen mijn schoonbroer zich overlaatst hardop afvroeg of Libelle geen boekje is voor oudere vrouwen (ik voelde me niet aangesproken). Doorgaan met lezen “De boekskes”
Moetjes en magjes
De voorbije 4 jaar was ik voorzitster van een vereniging. Ik zat al langer in het bestuur en toen de vorige voorzitster vertrok, nam ik de fakkel van haar over. Een beetje omdat niemand anders het wou doen, maar ik had er ook wel zin in. Ik begon er aan met veel enthousiasme, maar na een aantal jaar had ik het wel gehad. Ik wil de dingen namelijk goed doen. En als voorzitster voelde ik een bepaalde verantwoordelijkheid. Doorgaan met lezen “Moetjes en magjes”
Sterrenregen
De kans op vallende sterren zou deze dagen blijkbaar behoorlijk groot zijn. Elk jaar rond 12 augustus spreken ze van een sterrenregen omdat we dan door een gebied bewegen waar veel stofdeeltjes in de baan rond de zon zitten. Het heeft toch iets magisch, zo’n vallende sterren. Toen ik 15-16 jaar was, ging ik net die periode op kamp in Frankrijk. Twee zomers na elkaar legden we die nacht onze matjes en slaapzakken buiten om zo zeker niks van het spektakel te missen. Doorgaan met lezen “Sterrenregen”
Schizofreen
Klantenkaarten, bijna in alle winkels heb je ze tegenwoordig. Soms nog een echt kaartje waar je 10 keer een stempel of een bedrag op nodig hebt om dan korting te krijgen, andere staan gewoon in de computer en nog anderen zijn plastic kaartjes die gescand worden aan de kassa. Eigenlijk zijn die kaarten voor de winkels een goede manier om big brother te spelen. Zeker bij de supermarkt merk ik dat. Ik spaar punten op mijn kaart, krijg bonnetjes om extra punten te verzamelen door bepaalde producten te kopen en ze sturen me mails met speciale aanbiedingen die zijn afgestemd op mijn profiel en koopgedrag. Doorgaan met lezen “Schizofreen”
