
Auteur: levelieze
Eigenlijk moet je 2 keer bouwen

Je hoort wel eens zeggen dat je eigenlijk 2 keer zou moeten bouwen om het goed te doen, want van de eerste keer leer je welke fouten je niet meer opnieuw moet maken. Ik snap wel waar de uitspraak vandaan komt. Want ook al denk je dat je over alles super hard hebt nagedacht, toch zijn er achteraf dingen die je anders zou gedaan hebben. Nu heb ik hoegenaamd geen plannen of zelfs maar vage ideeën om dit ooit nog eens opnieuw te doen, maar ik kan wel een aantal dingen bedenken waar ik nu soms spijt van heb. Maar ik weet meestal ook wel waarom ik ze destijds zo heb gekozen.
Doorgaan met lezen “Eigenlijk moet je 2 keer bouwen”Lieze checkt in #255

Net terug van mijn verjaardagsontbijt dus nu even op de zetel chillen om al dat lekkere eten te laten zakken. En eventjes de voorbije week neer te schrijven.
*Meer dan kind van
You do you, een uitspraak die tegenwoordig vaak gebruikt wordt. Want je mag jezelf zijn en dus je eigen keuzes maken, los van wat andere mensen daarover denken. Iets waar ik het helemaal mee eens ben hoor. Alleen merk ik toch nog vaak dat het niet helemaal waar is. Want de maatschappij heeft vaak toch een mening over wat je doet. En niet voor iedereen gelden dezelfde regels.
Doorgaan met lezen “Meer dan kind van”Lieze checkt in #254
Lieze checkt in #253

Normaal schrijf ik gedurende de week al wat dingen op voor dit weekoverzicht. Deze week is er dat niet van gekomen, dus nu maar eens kijken hoe goed mijn geheugen is.
*Wat Lieze leest (2021 – 3)
Aangezien ik in juni al bijna aan mijn leesdoel van 40 boeken voor het jaar zat, zal het geen verrassing zijn dat ik dat doel nu helemaal bereikt heb. Ik las natuurlijk lustig door, want het gaat niet om hoeveel boeken er op het lijstje kunnen, maar om het grote plezier dat lezen me nog steeds geeft.
Lieze checkt in #252

Het weekend zat zo vol dat ik gisteren de energie niet meer had om dit blogje te schrijven. Dan maar op maandag.
*Linkjesliefde (4)

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar mijn hart maakt wel een klein sprongetje als 1 van mijn blogposts op een andere blog vernoemd wordt. Maar omdat ik denk dat andere bloggers dat ook wel leuk vinden én omdat ik jullie graag laat meegenieten van dingen die ik graag las online, doe ik nog eens van linkjesliefde.
Doorgaan met lezen “Linkjesliefde (4)”Ruim denken
Het is wel een beetje mode he tegenwoordig, om over alles maar heel ruimdenkend te zijn. Of dat dan hetzelfde is als woke zijn, weet ik eigenlijk niet, want die term wordt precies een beetje te pas en te onpas gebruikt zonder dat iedereen goed weet hoe je hem moet gebruiken. Of ik dan zelf ruimdenkend ben? Als je het in de context bekijkt van open staan voor alle vormen waarop mensen zichzelf mogen zijn, dan denk ik dat het best wel meevalt.
Doorgaan met lezen “Ruim denken”