Lieze overpeinst

6 dingen die ik leerde van rusten

Arbeidsongeschikt zijn. Ik weet niet of ik ooit had gedacht dat ik ooit in die categorie ging vallen. De enige periode die ik me langere tijd uit zag, was als ik ooit met bevallingsrust zou gaan. Maar daar bleek mijn lijf dus anders over te beslissen. Het duurde even voor ik er vrede mee kon hebben, maar gelukkig heb ik van deze periode ook dingen geleerd.

Doorgaan met lezen “6 dingen die ik leerde van rusten”
Lieze leeft

Cijfers en letters

Ik durf van mezelf zeggen dat ik iemand ben met best veel taalgevoel. Ik schrijf graag, kan me goed uitdrukken en pik snel andere talen op. Maar tegelijkertijd ben ik zeker ook niet slecht met cijfers. Hoofdrekenen doe ik dan misschien niet veel meer, maar geef mij bedragen in financiële plannen en ik weet er wel weg mee. Dat dat nu een unieke kwaliteit is wil ik niet zeggen, maar soms lijkt het wel alsof je een beetje moet kiezen in wat je je wil verdiepen.

Doorgaan met lezen “Cijfers en letters”
Lieze overpeinst

Toekomstbeelden

Hetgene me soms nog tegenhoudt om tevreden te zijn met mezelf? Het beeld dat ik vroeger gecreëerd had van hoe ik wou/dacht dat het zou zijn. Dat was een beeld waarop ik omringd ben met veel vrienden, een leuke job, de man van mijn leven die ik ontmoet had rond mijn studententijd en tegen mijn dertig een paar kinderen die in ons huis rondliepen. Dat beeld klopt nu dus deels, maar zeker niet helemaal.

Doorgaan met lezen “Toekomstbeelden”
Lieze leeft

Mama met een plus

Of ik al denk als plusmama, vroeg iemand me onlangs. Daar moest ik niet lang over nadenken. Ja, ik denk als een plusmama. In de supermarkt pak ik de dingen mee die de plusdochter graag heeft. Als ik kijk wat we gaan eten, dan hou ik er rekening mee dat ze liever koude dan warme tomaten eet. Ik sta al eens in de Action om leuk speelgoed te kopen en zie ineens alle plekken waar ze dingen van Paw Patrol hebben. De planning van de weekends hangt grotendeels af van of zij er is. Ik volg allerlei accounts op sociale media over opvoeden. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Doorgaan met lezen “Mama met een plus”
Lieze overpeinst

Als het stil wordt

Overlevingsmodus, dat is hoe de slaapdokter noemde waar ik in zat. Altijd maar doorgaan, blijven vechten, sterk zijn, grenzen negeren want het was allemaal niet zoals ik het wou dus dan moest ik maar hard blijven werken. Dat die overlevingsmodus bestaat is goed en ongetwijfeld een oerinstinct, maar een mens kan natuurlijk niet constant in die modus blijven. Op een gegeven moment moet je terug leven in plaats van te overleven. Maar misschien was/ben ik dat een beetje verleerd.

Doorgaan met lezen “Als het stil wordt”