
Auteur: levelieze
Wat Lieze leest (2021 – 2)
Dit kwartaal was ik niet aan het werk en aangezien lezen voor mij nog altijd best wel ontspannend is, werd er dus ook veel van mijn rusttijd met mijn neus in de boeken doorgebracht. Bereid u maar voor op een lang overzicht.
Geheime liefde
Een blogpost die ik een hele tijd geleden las op Life in words deed me denken aan mijn eigen puberale crush. Met vriendjes begon ik pas rond mijn 15, maar daar voor had ik, zoals ongetwijfeld iedereen, ook al wel eens kriebels voor iemand zonder dat er iets mee gebeurde. Het was dan vooral dromen en fantaseren en vooral ook heel kinderlijk nog allemaal.

Lieze checkt in #241

Ik maak deze blogpost al af op zaterdag, want zondagochtend moet ik mijn beste streekdialect even gaan bovenhalen. Een aannemer uit de buurt zou graag wat zand dat wij over hebben komen halen, maar die spreekt zo plat dat mijn vriend, die niet van hier is,
*Wie mag ik zijn?
Het is al even geleden dat ik nog eens de loftrompet afstak over mijn held Ish Ait Hamou, dus misschien wordt het nog wel eens tijd om een paar van zijn voltreffers boven te halen. Want in zijn voorstelling en zijn boeken zitten vaak zo’n mooie zinnen die me diep vanbinnen raken en die me dan in gang zetten om bij mezelf stil te staan.
Doorgaan met lezen “Wie mag ik zijn?”Wat ik leerde van bouwen
Al meer dan een half jaar ben ik ondertussen verhuisd. Ik voel me hier absoluut al helemaal thuis, ook al zie ik soms nog iets te veel al het werk dat nog moet gebeuren. Als ik er nu op terugkijk dan kan ik eigenlijk wel zeggen dat het meeste vlot is verlopen. De papiermolen voor ze konden starten duurde veel te lang naar mijn zin, maar 1 keer ze begonnen graven en opbouwen, kon ik na een dik jaar intrekken in mijn villa.
Ik begrijp wel dat het niet voor iedereen mogelijk is om een eigen huis te bouwen, en al zeker niet alleen, maar ik ben zeker wel blij dat ik voor die droom gegaan ben. Dus daarom voor de mensen die het ook nog zouden willen doen, hierbij de dingen die ik geleerd heb van het proces.

Lieze checkt in #240

Deze week was de agenda iets rustiger, maar werken aan mijn gezondheid blijft natuurlijk mijn voornaamste dagtaak, dus dat wil niet zeggen dat het geen goeie week was. Ik neem jullie weer eens even mee.
*Wanneer kiezen geen keuze meer is

Een mens kiest elke dag bepaalde dingen. En die keuze wordt ingegeven door de omstandigheden van het moment. Zo heb ik in het verleden dus al heel wat keuzes gemaakt. Van sommige ben ik tevreden, van sommige iets minder. Zo koos ik bijvoorbeeld vol voor bepaalde relaties in het verleden en bleef ik daar te lang in hangen. En zo koos ik er voor om mij te smijten op mijn werk, omdat ik dat graag doe, maar ook omdat dat lang voelde als het enige dat ik echt had. Op zich kan een mens op elke keuze terugkomen, of toch beslissen om later toch iets anders te gaan doen, maar soms heb ik toch het gevoel dat bepaalde dingen door zo’n keuze voelen alsof ze zo normaal geworden zijn dat het nu gewoon zo moet. Dat het geen keuze meer is, want dat ik eigenlijk gewoon niet meer terug kan.
Doorgaan met lezen “Wanneer kiezen geen keuze meer is”Vriendenboektag

Ik heb de laatste dagen mijn schrijfgoesting of -energie teruggevonden en dat betekent dat er hier weer eens wat meer gaat verschijnen dan alleen mijn weekoverzichtjes. Om er rustig in te komen begin ik met een tag die ontstond tijdens de Blogboost Challenge. Eentje die geïnspireerd is op de vriendenboekjes van vroeger. Tegenwoordig geven we dat ook vaak aan een collega die weggaat als afscheidscadeautje en dat is altijd kei leuk. Evi ging me al voor bij het invullen en nu is het dus mijn beurt.
Doorgaan met lezen “Vriendenboektag”Lieze checkt in #239

Lezen hier eigenlijk veel mannen mee? Voor degene die meelezen en papa zijn, fijne vaderdag gewenst. Ik heb voor de papa hier in huis een lekker ontbijtje besteld (elk excuus is goed voor een uitgebreid ontbijt). Hopelijk kunnen jullie dag ook fijn starten en zo de week fijn afsluiten.
*