Lieze leeft

Altijd een beetje reizen

Ze zit er alweer op, mijn vakantie. En dit jaar ging was mijn reis een citytripje met het vliegtuig. Maar vroeger gingen we geregeld met de auto op vakantie. Voor veel mensen blijkt dat stress te zijn. Maar ik vond eigenlijk altijd dat de vakantie al begon toen ik in de auto stapte (ik schrijf dit als alleenstaande die nog nooit naar het zuiden is gereden met een achterbank vol kindjes). Want onderweg was er ook al heel wat te beleven. Doorgaan met lezen “Altijd een beetje reizen”

Lieze leeft

Een kwestie van perceptie

Vakantie! Dan heb je tijd om allerlei leuke dingen te doen. Uitstapjes te maken, op reis gaan naar een zonnig land, barbecueën met vrienden, terrasjes doen. En allerlei dingen doen waar je de rest van het jaar te weinig tijd voor hebt. En dan kom je terug op het werk en heb je een koffer vol verhalen van alle mooie, spannende en nieuwe dingen die je gedaan hebt. Maar is dat eigenlijk nodig? Doorgaan met lezen “Een kwestie van perceptie”

Lieze leeft

Marie Kondo is er niks tegen

Overlaatst schreef Sofie van Perfect day for a picnic een blogpost over opruimen en hoe ze ooit wel de titel van Prinses netjes kreeg, maar die eigenlijk niet verdiend. Ik lees van graag dingen over organiseren, opruimen en dergelijke. Maar terwijl Sofie zichzelf de nachtmerrie van organising queen Marie Kondo voelt, heb ik vaak het gevoel dat ik nog weinig van haar kan leren. Ik ben namelijk nogal goed met time-management, opruimen, minimaliseren en al die dingen. Ik heb het slimme organising boek, maar toen ik het uit had, merkte ik dat ik al die tips al toepas. Doorgaan met lezen “Marie Kondo is er niks tegen”

Lieze leeft

Mijn plek onder de zon

 

Welke horrorverhalen ik ook hoor van anderen, ooit wil ik aan een bouwavontuur beginnen. Dat is iets waar ik al lang mee rondloop. 20 jaar geleden al keek ik supergraag naar bouw- en verbouwprogramma’s en droomde ik van hoe mijn huis er later uit zou zien. En had ik helemaal mogen kiezen, dan was dat huis er al lang geweest. Maar soms staat het leven gewoon een beetje in de weg. Doorgaan met lezen “Mijn plek onder de zon”

Lieze leeft

Iedereen kan wel eens van z’n voetstuk vallen

Soms heb je van die mensen die het perfecte leven lijken te hebben. Slanke lijn, haar altijd mooi in de plooi, mooie kleren, goede job, knappe man, mooi huis en lieve kindjes. Of ze die perfectie bereiken door de tips van de boekskes te volgen zoals Karen Damen een tijdje probeerde (wat een zalig programma was dat trouwens!), dat weet ik niet, maar ook met die tips lijkt het me toch niet echt te lukken om mijn leven helemaal op orde te krijgen.

Doorgaan met lezen “Iedereen kan wel eens van z’n voetstuk vallen”

Lieze leeft

Onder de kerktoren

‘Je komt er, je blijft er’. Dat is de slogan van de plaats waar ik woon. En hoe ouder ik word, hoe meer ik dat ook zo voel. Ik heb hier nochtans niet altijd gewoond, al ben ik hier wel geboren en getogen. Maar toen ik de eerste keer alleen ging wonen, trok ik weg en huurde een appartement in een andere provincie. De voornaamste reden was dat ik dan dichter bij het werk zou wonen. Maar voor een deel was het ook een vlucht. Ik had het moeilijk met mezelf en hoopte in een nieuwe woonplaats ook een nieuwe start te kunnen maken.
Doorgaan met lezen “Onder de kerktoren”

Lieze leeft, Lieze overpeinst

Hoe alleen zijn kan voelen

Alleen wonen en geen partner hebben heeft zo z’n voordelen. Ik kan mijn huisje helemaal naar mijn eigen goesting inrichten. Ik kan klaarmaken wat ik lekker vind om te eten. Als er dingen rondslingeren zijn dan is dat alleen maar mijn eigen rommel. En ik heb niemand waar ik rekening mee moet houden in de planning. Klinkt als een leven vol me-time, zalig.

Maar er is een keerzijde, want alleen zijn kan ook zo voelen: Doorgaan met lezen “Hoe alleen zijn kan voelen”

Lieze leeft

Een goede onderhoudsbeurt

Gepord worden langs alle kanten. Gekneed worden als een stukje deeg. Kraken en duwen. Heen en weer getrokken en gerokken. En het nog leuk vinden ook. Al is leuk misschien wat overdreven, maar vaak kijk ik toch uit naar mijn bezoekje aan de osteopaat. Er zijn dan misschien wel mensen die hier kritisch tegenover staan, ik ben een echte believer. Doorgaan met lezen “Een goede onderhoudsbeurt”