Lieze leeft

Just another tragic monday

Soms heb je van die dagen dat

  • Je wakker wordt, lang genoeg hebt geslapen, en toch helemaal niet uit je bed geraakt.
  • Je merkt dat een breuk toch echt niet in je koude kleren gaat zitten, ook al heb je er zelf voor gekozen.
  • Je ineens ontdekt dat je autokoffer nog vol dozen zit die je vrijdag ergens moest afzetten en je dus nu nog even een ommetje doen moet doen voor je naar het werk kan rijden.
  • Dat de wifi spelletjes speelt en er voor zorgt dat je om de haverklap opnieuw kan beginnen met dingen omdat alles vastloopt.
  • Je wordt gebeld door je baas, net als je ziet dat een collega die normaal ’s avonds moet werken er niet is en je dus al snel weet hoe laat het is.
  • Je dus onverwacht moet overwerken en een afspraak die al 3 maanden vaststond moest verplaatsen (gelukkig maar een weekje verder).
  • Je niets anders doet dan binnenlopers op kantoor verder helpen en de telefoon opnemen, ook al ligt er nog heel wat ander werk op je te wachten, omdat het gewoon veel te druk is.
  • Je ineens moet bedenken hoe je info kan geven zonder dat je naar de website kan verwijzen omdat je een handgeschreven brief krijgt met een vraag en je alleen een postadres hebt om te antwoorden.
  • Je geduld door sommige mensen echt wel op de proef wordt gesteld.

En zo’n dag moet je dan zien door te komen zonder chocola.

Kunnen we de week misschien opnieuw beginnen, want ik was er duidelijk niet klaar voor…

079ede3947c9c07775f3eef07a36ab91

 

Lieze leeft

Dag februari, welkom maart

Volgens mij is februari mijn minst favoriete maand. En dit jaar duurt ze dan ook nog een dag langer. Niet dat ik iets tegen die schrikkeldag op zich heb, hij mag al maar om de 4 jaar zijn hoofd tonen, dus ik wil niet discrimineren, maar laat het toch maar snel maart worden.

In februari is de gezelligheid van de feestdagen helemaal weg. Doorgaan met lezen “Dag februari, welkom maart”

Lieze leeft

Doe alles op een slakkengangetje

Bij ons was het nog ‘kraamkost’ dat verkozen werd tot woord van het jaar, in Frankrijk was één van de nieuwe woorden ‘escargoter’. Het betekent zoveel als alles op z’n slakkengangetje doen en je tijd nemen. Ik vind het alvast een prachtig woord, veel mooier dan onthaasten eigenlijk. Doorgaan met lezen “Doe alles op een slakkengangetje”

Lieze leeft

En toen werd het stil

Ik ben ongetwijfeld niet de enige die er momenteel door geplaagd wordt. Ziektekiemen. Van die vieze beestjes die maken dat ik volop loop te snotteren en te hoesten. Nu moet ik natuurlijk niet overdrijven, ik ben geen man en zal deze verkoudheid met gemak wel overleven. Maar er is wel een vreselijk lastige bijwerking. Als ik verkouden ben, dan is het bij mij namelijk altijd een paar dagen beeld zonder klank. En ook nu weer is het zover, ik krijg amper nog een deftig woord gezegd. Doorgaan met lezen “En toen werd het stil”

Lieze leeft

Al helemaal terug fan van De Mol

Er was geen ontkomen aan, de terugkeer van De Mol. Geweldig programma was dat toch vroeger. En dan laten ze ons 13 jaar wachten op het vervolg. Maar voor mij heeft het de verwachtingen wel weer helemaal kunnen inlossen gisteren (al was het maar omdat Gilles De Coster toch wel mooier is om naar te kijken dan Michiel De Vlieger). Doorgaan met lezen “Al helemaal terug fan van De Mol”

Lieze leeft

Omdat ik niks moet

Ik had eigenlijk mijn computer er bij genomen om nog een blogpost te schrijven. Want één van mijn doelen was om regelmatiger te bloggen en deze week staat er nog maar 1 blogje online. Maar ik heb heel de dag hard gewerkt (nieuwe zetel in elkaar gezet, gepoetst, gestreken, eten gemaakt, kasten herschikt) dat ik eigenlijk veel meer zin heb om in de zetel te kruipen met mijn boek. Doorgaan met lezen “Omdat ik niks moet”

Lieze leeft

Een weekend zoals het weekend moet zijn

Half 11 was het denk ik vrijdagavond, voor ik in de zetel plofte om het weekend echt in te zetten. De uren er voor raasde ik als een poetsgek door het huis. Mijn vriend had namelijk de dag ervoor het geweldige idee om mijn Soda Stream eens te gebruiken. En zoals het een echte vent betaamd, deed hij maar wat in plaats van de handleiding te lezen. Resultaat: een keuken die helemaal onder de frisdrank hing. Het ergste had ik natuurlijk dadelijk opgekuist, maar toch plakte alles nog, dus dacht ik vrijdag, Doorgaan met lezen “Een weekend zoals het weekend moet zijn”

Lieze leeft

Hoe ik nu wel ‘on top of things’ lijk te blijven

Vorig jaar zat ik 2 keer dicht tegen een burn out. Alles werd te veel op het werk, ik had er geen zin meer in en leek altijd maar achter de feiten aan te hollen. Er is nu eenmaal wat te veel werk voor het aantal mensen. En ook al weten mijn bazen dat ook, een oplossing is niet dadelijk in zicht. Er is dus maar 1 manier om er voor te zorgen dat ik niet terug op dat punt van uitgeblust zijn kom en dat is beter voor mezelf zorgen. Doorgaan met lezen “Hoe ik nu wel ‘on top of things’ lijk te blijven”

Lieze leeft

Nummers die me raken

Vanmorgen had ik het wat moeilijker. Heel wat dingen die in mijn hoofd rondspookten en waar ik me zorgen over maakte. Op zo’n momenten vind ik dan vaak troost in muziek. Een mooie melodie die je hart raakt of een tekst die op dat moment helemaal verwoord wat je zelf ook denkt. Ik ontdekte deze week een aantal liedjes die me raakten en een steun waren. Ik deel ze graag met jullie. Doorgaan met lezen “Nummers die me raken”